Na formální výhody učebnice si děti navykly již ve 2. a 3. ročníku. Je pro ně přitažlivá hned z několika důvodů. Učebnice je pojata jako pracovní – výklad se přirozeně prolíná s tvůrčími úkoly a procvičovacími pasážemi, děti mají vše pohromadě, snadno se orientují a mohou přímo pracovat se všemi složkami. Učebnice tedy nepotřebuje doplnění pracovním sešitem a pro snadnější manipulaci při práci je rozdělena do dvou tenčích sešitů. \r\n\r\nVýklad i procvičování jsou vedeny na tématech, která děti učí nové věci z jiných oblastí (Člověk a jeho svět) nebo je vedou k přemýšlení a objevování nových skutečností (rozvoj klíčových kompetencí, průřezová témata). Ve cvičebních textech se objevují také literární ukázky – básničky i krátké prózy – blízké dětskému vnímání ve 4. ročníku.\r\n\r\nDo češtiny se tak přirozeně vnášejí témata, která u dětí rozvíjejí komunikativní kompetence a zároveň vedou k upevňování, opakování a rozvíjení poznatků z oblasti Člověk a jeho svět (Na křižovatce, Jak se kde mluví, vyplňování dokladů). V učebnicích tak dochází k přirozené integraci učiva, zároveň to umožňuje posílit komunikativní složku učebnice, témata slouží k ústnímu i písemnému projevu dětí a úkoly podporují také komunikační spolupráci ve dvojicích či skupinkách. Celkově se těmito tématy otevírá přístup pro mezioborové souvislosti i průřezová témata. \r\n\r\n