Ve druhém díle „Čtení jako hra“ pracovní listy navazují na reedukaci čtení a mluvnice prvního dílu. Pracovní listy jsou metodicky stručné a přehledné pro rodiče i děti. Prohlubují zrakové a sluchové vnímání, zrakovou a sluchovou paměť, pravolevou orientaci, řeč, čtení s porozuměním a práci s mluvnickými pravidly. Formou her a tajenek lákají rodiče spolu s dětmi projít celou škálu čtení a mluvnice od druhé do čtvrté třídy. Jsou přehledné, názorné, zajímavé, jedinečné, jsou výsledkem dlouhodobé praxe autorek. Všechny pracovní listy obsahují postupné metodické i výukové kroky k osvojení dovedností ve čtení a použití zákonitostí českého pravopisu. \r\nPracovní listy mohou posloužit i jako inspirace pro učitele českého jazyka. Celý druhý díl nabízí rodičům zažít úspěchy svých dětí, protože společně s láskou a trpělivostí všechno zvládnou.\r\n