Celá řada učebnic pro 1. až 5. ročník obecně podporuje konstruktivistické pojetí výuky matematiky, které je založeno na budování schémat v myšlení dětí, rozvoji logického úsudku a představivosti. Děti jsou vedeny k badatelskému přístupu v učení. I v pátém ročníku je provází skupina čtyř kamarádů, kteří umí srozumitelně vyřešit nejeden problém. V posledním ročníku se k nim přidá nový spolužák. Je to vietnamský chlapec, který bude při řešení matematických úloh občas potřebovat jejich pomoc, hlavně s proniknutím do různých prostředí. Matematická prostředí zůstávají zachována stejná jako v předchozích letech, žádné nebylo ubráno ani přidáno. Zkušenosti ukazují, že takto vedené děti mohou dosahovat vynikajících matematických výsledků. Oproti původnímu vydání bylo v 5. ročníku redukováno množství učiva a posíleno rýsování. Učebnice pro 5. ročník naplňuje očekávané výstupy RVP pro 1. stupeň ZŠ.\r\n\r\n- upravený obsah na základě zpětné vazby od učitelů\r\n- přehlednou grafiku a atraktivní ilustrace\r\n- důraz na sebehodnocení a zadání formou výzev\r\n- dostatek prostoru ke zdůvodňování a obhajování vlastních názorů\r\n- praktické úlohy se zlomky a desetinnými čísly\r\n- úlohy, ve kterých zkoumáme číselnou osu\r\n- úlohy zaměřené na modelování těles\r\n- příležitosti k tvorbě úloh vlastních