\r\n Žáci matematiku vnímají jako předmět snadný, zajímavý i zábavný. K matematickým poznatkům docházejí vlastní praktickou činností. Slovní úlohy jsou ze života a jsou vždy doplněny vhodnými ilustracemi. Zlomky procvičují podle variant testů TIMMS. Zařazeno je i učivo z geometrie. V učebnici jsou cvičení připravena pro žákovskou sebekontrolu i sebehodnocení.
\r\n
\r\n
\r\n přehledné opakování početních výkonů ve spojení s procvičováním úsudků,
\r\n
\r\n názorné rozšíření číselného oboru do 10 000 a počítání v něm, které analogicky navazuje na počítání v oboru do 1 000,
\r\n
\r\n pamětné prrocvičování násobilky a dělení i dělení se zbytkem,
\r\n
\r\n zařazena je celá řada cvičení, připravených pro žákovskou sebekontrolu i sebehodnocení, žáci tak mají možnost uvažovat o svých výpočtech, nalézat chyby a opravat je,
\r\n
\r\n žáci jsou cíleně vedeni k tomu, aby na základě získaných poznatků dokázali nové učivo sami objevovat,
\r\n
\r\n slovní úlohy jsou často spojené s obrázky, grafickým znázorněním i ukázkou jednoduchých zápisů a vycházejí z žákovských zkušeností,
\r\n
\r\n za správné výpočty získavají žáci kouzelné žetony skřítka Kouzlo-Matika, což podněcuje žáky ke snaze o dosahování výborných výsledků,
\r\n
\r\n zlomky jsou zavedeny názorně a pro vytváření správných představ jsou doporučeny jednoduché činnosti,
\r\n
\r\n zařazeno je i učivo z geometrie.
\r\n
\r\n
\r\n K učebnici MATEMATIKA 4, 1. DÍL patří pracovním sešit ZAJÍMAVÉ POČÍTÁNÍ 1. díl.