\r\n Novinkou oproti 1. dílu Nové literatury je celobarevné provedení pracovního sešitu a využití barev pro odlišení funkce úloh, takže se můžete už na první pohled podle barvy rozhodnout, které úlohy ve které třídě plnit.
\r\n
\r\n
\r\n Červeně jsou označeny úlohy zaměřené na faktografické údaje. Obvykle mají oporu v učebnici, případně v menší míře vyžadují dohledání informací v externích zdrojích.
\r\n
\r\n Modré úlohy ověřují znalost literárněvědných pojmů bez jejich aplikace na konkrétní text. Zaměřují se na nové pojmy dané kapitoly, ale i na opakování starších pojmů souvisejících s dílem daného autora.
\r\n
\r\n Žluté úlohy pracují s konkrétním výňatkem z díla. Část úloh je zaměřena na porozumění obsahu textu, část na analýzu textu (využívá se mj. kategorií z ústní zkoušky společné části maturitní zkoušky, například zasazení výňatku do kontextu díla; čas, prostor, postavy, umělecké prostředky). Tyto úlohy jsou zaměřeny na aplikaci dovedností.
\r\n
\r\n
\r\n Podle potřeb konkrétní třídy a vyspělosti žáků tak můžete například zadat červené a modré úlohy za domácí úlohy a společně ve třídě vypracovat jen žluté úlohy, případně některou z barev zcela vynechat.