Inkluze je v posledních letech jedním z nejdiskutovanějších témat nejen mezi pedagogy a rodiči, ale i mezi politiky. Zároveň je toto téma paradoxně málo probádané a postrádáme u něho kvalitní informace získané přímo ze školního prostředí. Tato kniha reaguje na tyto nedostatky a přináší informace, které v naší diskuzi dosud chyběly. Umožňuje čtenáři nahlédnout do konkrétních škol a ukazuje, jak základní škola stimuluje začlenění žáků do dětského kolektivu, anebo naopak jak přispívá k jejich vylučování. Všímá si toho, jak se k sobě žáci i žačky chovají a jaké skupinky vytvářejí. Tím oživuje diskuzi o fungování našeho vzdělávacího systému a poskytuje podněty k tolik potřebné inovaci učební praxe. Nikoli pouze slovem, nýbrž i jednoduchými grafickými schématy a ilustracemi, které přibližují čtenáři svět školní třídy. Kniha je určena akademickým odborníkům stejně jako všem pedagogům, studentům, rodičům a politikům, kterým na srdci leží vzdělávání našich dětí.