V devadesátých letech se v americké televizní produkci zacala\r\nobjevovat rada seriálu vymezujících se proti dekády\r\nzavedeným pravidlum prehlednosti a srozumitelnosti.\r\nRiskantnejší seriálové projekty jako Mestecko Twin Peaks ci\r\nAkta X se nebály své diváky mást, chytre jimi manipulovat\r\na budovat propracovanou mytologii celého seriálového sveta.\r\nSvé diváky nejen vybízely k tradicnímu zaujetí samotným\r\npríbehem, ale cinily tak i zpusobem svého vyprávení. Jason\r\nMittell nám v této knize nabízí detailní rozbor formálních\r\ncharakteristik a speciálních \"narativních efektu“ takto\r\nvyprávených komplexních seriálu i zpusobu, jak jim rozumí\r\na dále s nimi pracují jejich publika. Pro jejich analýzu zavádí\r\ncelou radu nových termínu, které respektují specifika seriálové\r\ntelevize a aspirují na to, stát se nezbytnou výbavou odborníku,\r\nkritiku i studentu venujících se televiznímu médiu. Kniha ale\r\nobsahuje i detailní a ctivé rozbory rady televizních seriálu jako\r\nVeronica Marsová, Perníkový táta ci The Wire – Špína\r\nBaltimoru a urcite osloví i poucené diváky a fanoušky\r\ninovativního televizního vyprávení. Vychází za laskavého\r\nprispení Státního fondu kinematografie.