• nové

Komentář k Etice Nikomachově

Autor: Akvinský Tomáš

Pro Aristotelovu etiku je klíčové téma ctnosti. Probírá se por...

Číst více +
260 Kč Není skladem

Pro Aristotelovu etiku je klíčové téma ctnosti. Probírá se porůznu v celé Etice Nikomachově, nicméně její 2. kniha představuje východisko, kde je morální ctnost definována a uvedena do kontextu lidského života a jednání. Ctnostné jednání je pro Aristotela a Tomáše takové, jaké můžeme vidět u ctnostného člověka. Kde je ale ten vzorový příklad ctnostného člověka? Aristotelés na tuto otázku přímo neodpovídá, protože předpokládá, že rozumný člověk má takový vzor takřka před očima ve vznešeném Athéňanovi. Pro Tomáše je to především Kristus a světci, ale z filosofického hlediska musí věc uchopit jinak, proto definuje ctnostného člověka jako toho, kdo neuhýbá z cesty, na niž ho postavila jeho přirozenost: "člověk, jaký má být". Pro dnešní společnost není podvědomým vzorem vznešený Athéňan, tím méně Kristus a svatí, ale už ani zákon lidské přirozenosti. O to důležitější je přemýšlet o těchto věcech explicitně: v čem spočívá ctnost, kam ji zařadit v celku lidské přirozenosti, jak ji získat a rozvíjet, jaké jsou jednotlivé ctnosti a jim odpovídající neřesti? To vše je tématem druhé knihy Aristotelovy Etiky Nikomachovy a potažmo komentáře svatého Tomáše.

Vlastnosti

Rok vydání: 2014

Detaily

EAN: 9788087183618
Autor: Akvinský Tomáš
Vydavatel: Krystal OP
  • nové
Svätá rodina
Svätá rodina Andrej Ďuriš
76 Kč
Skladem u dodavatele - dodání 4 dny
  • nové
O pojmu vědosloví
O pojmu vědosloví Johann Gottlieb Fichte
149 Kč
Skladem 1 ks
  • nové
Vyvolení Kniha druhá
Vyvolení Kniha druhá Amanda Jenkinsová; Kristen Hendricksová; Dallas Jenkins
298 Kč
Skladem u dodavatele - dodání 4 dny
  • nové
Anton
Anton Maria Loretta Giraldo; Nicoletta Bertelle
46 Kč
Skladem u dodavatele - dodání 4 dny
  • nové
Tao te ťing
Tao te ťing Lao-c´; Václav Cílek
198 Kč
Není skladem
Zobrazit
  • nové
Etika
Etika Dietrich Bonhoeffer
250 Kč
Není skladem
Zobrazit

Nákupní košík

Váš nákupní košík je prázdný.