Miloň Čepelka o autorově druhé sbírce řekl: \r\n\"Josef Pepson Snětivý je ve svém častém osamění šťastný a plodný, je radost ho číst, je radost sdílet s ním každou jeho náladu, každé poznání, každé pobavení. Čtyři dvanáctičlenná Blues a v nich čtyři sonety, semtam nějaký limerik, pár haiku, anekdotka či epigram vedle vážného zahloubání, vše se schopností sebeironie a se smyslem pro jazykovou hravost a přesné myšlení. Všímejte si: puberty třešní, omšelého komínu, co je už dávno nekuřák, srpna, kolaboranta s podzimem, a toho, jak se na zhaslém nebi ocasí komety. Neopomeňte teorii velkého netřesku, dejte si pozor na upalovací krém a pak už hledejte sami. Pepsonovy básně obracejí skutečnost z líce naruby a z rubu na líc, nevyhýbají se provokaci a hodnocení (\"Sabinovo Věrné udávání\" a \"nebráníme se, čímž vítězi chytře pokazíme radost\"), přinutí vás jistá tvrzení si ověřovat. Je tomu například tak, že \"čím černější je noc, tím spíš je vidět bílý dým\"? Mám za to, že ne, ovšem je-li to dým \"stoupající z našich těl\", je to básnická pravda nepochybně. \r\nJestliže se někdy básníci dělí na takzvané učené kontra spontánní, na myslivé kontra pěvce, odpovědně prohlašuji, že autor sbírky Retroperspektiva v sobě sdružuje oba druhy, a to je pro milovníka poezie radost.\"\r\n