Cteme všichni. Když ne zrovna poezii, ruský román nebo filozofický\r\ntraktát, urcite smerovky na silnicích, nápisy na obalech sušenek\r\nnebo esemesky. Písmena v jakékoli podobe provázejí cloveka již po\r\nstaletí, ale neprišla k nám sama od sebe: nekdo je vymyslel,\r\nnakreslil a v drívejších dobách navíc ješte na ne odlil formu a vyrazil,\r\naby jimi mohl tiskar pokrýt papír. Dnes si už neumíme predstavit\r\nsvobodnejší prostredí než rozbalovací menu s písmem v textovém\r\neditoru.\r\nZ každého fontu tryská historie, za každou klickou nebo dríkem\r\nvykukuje Johannes Gutenberg. Jsou tu názvy, které známe:\r\nHelvetica, Times New Roman, Palatino nebo Gill Sans. Jsou tu fonty\r\nz fólií a otrhaných rukopisu: Bembo, Baskerville a Caslon. Jsou tu\r\nmožnosti pro ruzný vkus: Bodoni, Didot a Book Antiqua. Ale taky\r\nriziko posmechu: Brush Script, Herculanum, Braggadocio a Comic\r\nSans. Ješte pred petadvaceti lety jsme o nich neslyšeli a ve veku\r\npsacího stroje jsme je nemohli ani predvídat, dnes se bez nich\r\nneobejdeme. Kniha Ten muj font vás provede dobrodružným svetem\r\npísmen, raznic, písmolijen, grafiku, dávné, ale vubec ne zaprášené\r\nhistorie stejne jako nejžhavejší soucasností vzniku fontu. Zastaví se\r\nu nejvýznamnejších tvurcu typu písem, na než narazíte takrka na\r\nkaždém kroku a ani by vás nenapadlo, že zrovna za tímhle\r\noblouckem nebo touhle patkou stojí mnohdy príbeh hodný filmového\r\nplátna. Jak se stalo, že Helvetica a Comic Sans ovládly svet? A\r\nCalibri operacní systém Windows? Proc je písmeno T v logu\r\nBEATLES vetší než ostatní? Každé písmo odráží urcitý názor,\r\njedinecné chápání sveta. Ale také estetické hodnoty. Nekterý font se\r\nhodí pouze pro velké mestské nápisy, jiný pro tisícistránkový román.\r\nJak je to možné, vám Simon Garfield ve své nové knize vysvetlí\r\nformou ctivou tak, že nebudete chtít prestat. A hlavne budete\r\nvšechna ta písmena potrebovat videt.